Black Friday 2025: Sāc gatavoties jau laicīgi!

Black Friday ir gada gaidītākais periods e-komercijā un mazumtirdzniecībā. Latvijā interese par šo iepirkšanās svētku laiku ir strauji pieaugusi, un pēdējos gados nostabilizējusies augstā līmenī.
Dati no Google Keyword Planner apstiprina, ka oktobris un novembris ir galvenie mēneši, kad patērētāji aktīvi meklē piedāvājumus.
Google meklējumi pēc atslēgvārda ''Black Friday''
Katru gadu novembrī redzams straujš pieaugums, kas norāda uz patērētāju interesi šajā sezonā. Prognozes par 2024. un 2025. gadu liecina par turpmāku izaugsmi, uzsverot mārketinga aktivitāšu nozīmi pirms šī pīķa perioda.


Aktivitāte oktobrī un novembrī
Novērojams, ka novembris katru gadu izceļas ar ievērojamu aktivitāti, sasniedzot kulmināciju 2023. gadā, kam seko neliels kritums un stabilizācija 2024. gadā.
Kāpēc vērts sākt gatavoties jau septembrī?
Konkurenti negaida - vairāki zīmoli jau tagad gatavo piedāvājumus, lai varētu tos laicīgi palaist. Ja gaidīsi pārāk ilgi, vari zaudēt redzamību un klikšķus.
Radošo materiālu sagatavošana prasa laiku - vizuālie risinājumi, teksts, dizains viss jāizstrādā laikus, lai izvairītos no steigas un nepieciešamības gadījumā tos vēl būtu iespējams ''pieslīpēt''.
Strukturētas kampaņas nozīme - iepriekš rūpīgi izplānota kampaņa ļauj ātrāk pielāgoties tendencēm un optimizēt komunikāciju vai paplašināt piedāvājumu.
Praktiski ieteikumi zīmoliem
- Izvērtē iepriekšējo gadu datus pēc produktu kategorijām, meklējumu apjomiem un konkurentu aktivitātēm.
- Sagatavo ''teaser'' ierakstus, e-pastus un vizuālos materiālus, kurus varēsi nokomunicēt jau oktobrī, iesildot auditoriju.
- Esi atvērts un gatavs pielāgot piedāvājumus, gadījumā, ja mainās patērētāju uzvedība.
- Apsver MI rīku izmantošanu meklēšanas kampaņās, lai uzlabotu tārgetāciju un radošo materiālu veiktspēju.
Draudzīgs atgādinājums! Ja vēlies maksimāli izmantot Black Friday 2025 potenciālu, sāc plānot jau tagad!
Dalies ar rakstu