Z paaudzes efekts: Kā jaunieši maina mediju ainavu 2025. gadā?

Z paaudze nav tikai nākotne – viņi jau šodien ir tie, kas lielā mērā nosaka, kā zīmoli komunicē, kā attīstās tehnoloģijas un kā mediji pielāgojas. Šajā dentsu pētījumā apkopoti galvenie virzieni, kas iezīmē šīs paaudzes ietekmi 2025. gadā:
Svarīgākais:
🎯 Spēks ir nišās
74% Z paaudzes pārstāvju novērtē, ja zīmoli iesaistās tēmās un kopienās, kas viņiem ir nozīmīgas. Autentiskums un kultūras izpratne ir panākumu atslēga. Zīmoliem jāspēj pierādīt, ka tiem rūp tās pašas vides un sociālās problēmas, kas viņu auditorijai.
🛒 Digitālā iepirkšanās
79% Z paaudzes pārstāvju iepērkas tiešsaistē vismaz reizi mēnesī. E-komercija nav tikai ērtība – tā ir dzīvesveida sastāvdaļa. Viņi sagaida ātru, ērtu un personalizētu pieredzi.
📺 Straumēšana > tradicionālā TV
Lielākā daļa Z paaudzes pārstāvju neskatās tradicionālo TV, bet gan dod priekšroku straumēšanas platformām, kas piedāvā elastību un saturu pēc pieprasījuma. Tas maina reklāmas spēles noteikumus – zīmoliem jābūt klātesošiem tur, kur skatītājs izvēlas būt.
🤖 Algoritmi nosaka nākotni
Tiek prognozēts, ka līdz 2027. gadam 79% no visa reklāmas budžeta tiks virzīti ar algoritmu palīdzību. Zīmoliem jāspēj būt redzami algoritmu vadītajā pasaulē.
🧠 MI kā ikdienas sabiedrotais
Z paaudze vairāk nekā divreiz biežāk izmanto ģeneratīvo MI nekā Gen X. Viņi to lieto radošai iedvesmai, mācībām, kā arī ikdienas uzdevumiem.
🤝 Z paaudze + MI = nākotnes sadarbība
MI ietekmēs 60% darba vietu attīstītajās ekonomikās. Z paaudze būs celmlauži līdzsvaram starp tehnoloģiju un cilvēcību.
Z paaudze maina spēles noteikumus. Zīmoliem, kas vēlas būt aktuāli, ir jāieklausās, jāpielāgojas un jāsniedz auditorijai patiesa vērtība.
Dalies ar rakstu